Условия за ползване на Stomatolozi.BG Затвори
Stomatolozi.BG

Зъболекари България онлайн

Намерете най-пълната и прозрачна информация за българските стоматолози и изберете при кого да отидете

Нека пациентите ви да ви хвалят

автор: Администратор 17.10.2012 02:39
Редактирай статията
Професионалистите в почти всяка сфера на продажбите знаят колко важно нещо са клиентите и колко много допълнителна работа могат да донесат те. Всеки един клиент не само, че добавя към оборота, връщайки се отново и отново, но и започва да води и да препоръчва приятели. Това важи с пълна сила и в стоматологичната практика. 

Ключово е да се разбере как може един клиент да бъде максимално удовлетворен. Много прост, решаващ аспект от Вашата дейност е и е нещо, което заслужава посветено внимание от Вас и членовете на екипа Ви. Всъщност, добра идея е да се напомни на всичките Ви служители и колеги, устно и визуално, че трябва непрекъснато да търсят начини да намират контактна информация за нови потенциални клиенти.

Някои дентални кабинети практикуват това толкова естествено, че трябва да наблюдавате наистина внимателно, за да разберете какви стъпки прилагат в този процес – да увеличават клиентската си база. Нека Ви предложа няколко неща, които можете да започнете още сега.

Първо, попитайте клиентите си дали ще разкажат на приятели и роднини колко доволни са останали от посещението при Вас. Вие или човек от екипа Ви може да си запише това в тефтерче или на лист хартия и му дайте да се подпише. После тази похвала може да бъде окачена в чакалнята. Важно е пациентът да знае, че ще направите това, и да даде съгласието си. Наистина доволните клиенти ще направят това без да се замислят. Някои от тях дори могат да нарисуват усмивчици или други рисунки до написаното. Предоставете им цветни маркери и лепенки с формата на звездички – колкото по-забавно го направите, толкова по-добре.

След като съберете 15, 20 или повече от тези хвалби, сложете ги в папки и ги оставете в кабинета. След като пациентите се запознаят с този процес, те ще искат да разберат какво другите са казали или нарисували и ще разкажат на приятели и роднини, че и те са писали в тези папки. Ще им стане интересно да идват в кабинета и да го обсъждат. Колкото повече се говори за Вас, толкова повече ще се разпространява думата за отличната Ви работа.

Можете да снимате усмивките на лицата на пациентите и да ги прибавяте към техните похвали (един наш колега фризьор прави това доста успешно). Можете да наречете книжката си „Книга за усмивки”, за да може пациентите да я наричат по този начин. Създавате асоциация за щастливи хора със здрави зъби. Не е ли точно това, което искате да се появява в съзнанието на хората, когато си помислят за Вас?

С новите технологични постижения всичко е лесно – можете да правите видеозаписи на пациентите си как говорят за Вас. Можете да ги пуснете да се въртят на монитор в чакалнята.

Друг начин  да оставите пациентите да Ви похвалят е да използвате нашия метод „По-авторитетна личност”, а именно – да оставите някой Ваш високопоставен или високообразован пациент да разговаря с Ваши потенциални клиенти от Ваше име.

Активните хора в обществото са свикнали да изграждат социални мрежи и да споделят важна и полезна информация с близките си. Винаги обръщайте внимание на такива хора.

Би трябвало да бъдете достатъчно горди с нивото на работата си, че да можете без притеснение да помолите пациентите си да разкажат на приятели и роднини за Вас. Трудната част е да ги накарате да изпълнят обещанието си, защото по принцип 15 секунди след излизането от кабинета на зъболекаря, съзнанието на хората забравя за Вас и започва да си мисли относно поне 5 проблема, които имат да разрешават.

Какво правите в тази ситуация? Бихте могли да им дадете добре направена бележка за записване на час с Вашето име, адреса на кабинета и напечатано съобщение отдолу „Няма да забравя да разкажа на близките ми за този зъболекар”.

Някои кабинети даже раздават по няколко рекламни материалчета на всеки пациент – химикалки, ключодържатели или нещо друго – по няколко броя от вид, за да може пациентът да ги раздава на приятели. На запад зъболекарите дори изпращат бюлетин до пощата на пациентите си няколко пъти годишно, за да може лицето им да остане запечатано в съзнанието на пациентите като нещо близко и познато и изобщо да не бъде премисляна идеята при кого ще отидат да си правят зъбите.

Друга идея е да включвате визитката си или брошура във всяко писмо (истинско или електронно), всяка пратка, които изпращате.

Както знаете, хората изпитват огромен страх, когато трябва да ходят на зъболекар. Когато някой Ваш пациент не крие страха си, но въпреки това продължава да идва при Вас, това показва колко добре се грижите за него. Не се страхувайте да ги помолите да запишат в книгата на усмивките каква е причината да продължават да се връщат при Вас. Накарайте ги да бъдат специфични в изказванията си а не да ползват генералистични фрази от сорта на „добро обслужване”. Накарайте ги да обяснят как се формират страховете им – от предишни лоши изживявания, от слухове или нещо друго? Не би ли било приятно да имате малка армия от пациенти, които да разправят навсякъде колко сте страхотен? Неща като „Преди се страхувах да ходя на зъболекар заради това и онова, но този зъболекар елиминира тези притеснения по този и онзи начин...”